В УКРАЇНІ ДЕРЖАВНУ ДОПОМОГУ НАДАВАТИМУТЬ ТІЛЬКИ НА КОНКУРЕНТНІЙ ОСНОВІ ЯК В ЄС

SA2 SA3 SA4 SA6

9 листопада у Верховній Раді за участі народних депутатів, представників АМКУ, закордонних експертів , в тому числі керівника Проекту ЄС, відбувся семінар-круглий стіл на тему «Державна допомога в контексті Угоди про Асоціацію між Україною та Європейським Союзом».

Головною темою обговорення було приведення у відповідність до вимог Угоди про Асоціацію між Україною та ЄС системи контролю за наданням державної допомоги суб’єктам господарювання. А саме – забезпечення прозорості витрачання державних коштів, створення переліку схем державної допомоги і його відкритості для громадськості, напрацювання нормативних актів, які встановлюють критерії визначення державної допомоги. Очікувані наслідки створення системи моніторингу та контролю за наданням державної допомоги – сприяння встановленню вищих стандартів управління державними фінансами та підвищення рівня економічної конкуренції за рахунок попередження випадків необґрунтованого створення штучних конкурентних переваг для окремих підприємств.

«Завдання української влади – якнайшвидше розібратися із хаосом у системі надання підприємствам державної допомоги, коли вона надавалась непрозоро, незрозуміло за якими принципами. Внаслідок такого хаосу державна допомога не йшла на підтримку розвитку перспективних підприємств, старт-апів тощо, це була компенсаторна допомога, а нам треба перейти до європейської моделі розвитку», – сказав Віктор Галасюк, головуючий на круглому столі, Голова Комітету Верховної Ради України з питань промислової політики та підприємництва, Заступник Голови Української частини Парламентського комітету асоціації.

Остап Семерак, Голова Української частини Парламентського комітету Асоціації, зазначив: “Ми маємо закласти таку систему державної допомоги, яка є в ЄС – взяти за зразок цілісну модель і почати її застосовувати, а не вносити точкові зміни у законодавство. І цю модель прописано в Угоді про Асоціацію між Україною та ЄС”.

Державний уповноважений Антимонопольного комітету України Анна Артеменко розповіла про завдання АМКУ у реформуванні системи державної допомоги: «Необхідно провести повну інвентаризацію усієї системи надання державної допомоги: хто і скільки отримував, створити Реєстр усіх структур, що надають державну допомогу, розробити і запровадити конкурсну процедуру надання державної допомоги, визначити форми і критерії державної допомоги і роз’яснити ці норми всім, кого це стосується у держслужбі і бізнесі».

Керівник Проекту ЄС «Гармонізація системи державних закупівель в Україні зі стандартами ЄС» Юджин Стюарт зазначив, що головною метою прийняття регуляторної системи ЄС у сфері державної допомоги в Україні є така підтримка бізнес-сектору державою, яка не матиме негативних впливів на ринкову конкуренцію та торгівлю.“У той час як Закон про державну допомогу підприємствам набирає чинності в серпні 2017 року, всім міністерствам і громадським організаціям, які надають бізнесу підтримку будь-якого роду, необхідно підготуватися до нових правил. Адже, Україна продовжує пропонувати нові ініціативи, які можуть і не бути дозволені після вступу цього закону в силу, і слід враховувати це вже зараз”. Доктор Стюарт також згадав низку парламентських законодавчих ініціатив, запланованих на 2015-2016 рр. і наголосив, що, принаймні 20 з них можуть бути проблематичними в майбутньому і не відповідати стандартам ЄС з державної допомоги.

Круглий стіл організовано за підтримки Комітету з питань промислової політики та підприємництва та Української частини Парламентського комітету асоціації.

Comments

*